Werkervaring

- Directeur Van der Waalslaan, Enschede

Als locatiedirecteur ben ik eindverantwoordelijk voor een school met ongeveer 1600 leerlingen op mavo-, havo- en vwo-niveau, ondersteund door 100 medewerkers. Ik leid drie teamleiders en een ondersteunend team van 20 medewerkers. De speerpunten zijn de vernieuwbouw, tijdelijke huisvesting, uitdagingen in het formatieproces en de implementatie van gespreid leiderschap. Samen met collega's in het directieoverleg geef ik richting aan de strategie van het Bonhoeffer College, met focus op basisvaardigheden en de verlengde heterogene brugperiode.

- Schoolleider UDO, Apeldoorn

In augustus 2022 begon ik als kwartiermaker bij UDO, waar ik als verandermanager de implementatie van nieuw onderwijs aanpakte in samenwerking met onze zusterschool UGO. Ik geef leiding aan een team van ongeveer 25 leden en 300 leerlingen in leerjaar 1 van het vmbo. Na het onverwachte vertrek van de interim-directeur in november, werd ik waarnemend directeur van UDO, dat 1000 leerlingen en 150 medewerkers telt. Mijn belangrijkste opdracht is het verbeteren van de onderwijskwaliteit onder verscherpt toezicht van de onderwijsinspectie, met aandacht voor de verdere implementatie van onderwijsvernieuwing, de verbouwing van de locatie en het fusieproces.

- Schoolleider Het Stormink, Deventer

Als schoolleider bij Het Stormink ben ik verantwoordelijk voor de onderwijskundige ontwikkeling en personeelszorg binnen mijn afdeling, die bestaat uit 25 teamleden en zorg draagt voor circa 350 leerlingen in de onderbouw van het (tweetalig) atheneum, de (tweetalige) havo en de Internationale Schakelklas. Mijn speerpunten zijn het vernieuwen van leerlingbesprekingen met RTTI en de verdere ontwikkeling van tweetalig onderwijs voor de havo.

Daarnaast heb ik diverse verantwoordelijkheden op locatieniveau, waaronder formatie, internationalisatie, onderwijskundige ontwikkelingen en de talentontwikkeling. Ook ben ik betrokken bij het opleidingsteam en vertegenwoordig ik onze school in innovatietrajecten en subsidies, waaronder Erasmus+. Binnen het Etty Hillesum Lyceum neem ik deel aan verschillende commissies gericht op kwaliteitszorg en de doorlopende leerlijnen. Ook ben ik actief binnen Carmel als lid van het Platform Onderwijs en Innovatie en binnen de werkgroep strategisch HR.

- Teamleider De Waerdenborch, Holten

Sinds 2012 ben ik teamleider van de onderbouw havo-vwo, waar ik leiding geef aan een team van 25 leden en 400 leerlingen. Mijn focus ligt op passend onderwijs, talentprogramma’s en iPad-onderwijs. Belangrijke speerpunten zijn de executieve functies van leerlingen, de profilering van het technasium, de invoering van talentprogramma’s en moderne leermethoden met iPads.

Na de herstructurering in 2015 ben ik teamleider van de gehele havo-afdeling, waar ik leiding geef aan een team van 40 leden en 600 leerlingen. Ik heb een focus op de nieuwe verticale teamstructuur en werk aan de overdracht van leerlingen van PO naar VO naar HBO, begeleid keuzeprocessen en draag bij aan verdere ontwikkeling van het 20-80 learning concept van het International Business College (IBC).

- Teamleider Kottenpark, Enschede

Als teamleider ben ik verantwoordelijk voor het leerjaarteam van klas 2, bestaande uit 25 teamleden en 350 leerlingen, variërend van vmbo-basis tot gymnasium. Ik ben betrokken bij de herstructurering van de school en de ontwikkeling van de nieuwe teamstructuur met verticale leerlijnen. Tevens heb ik het profiel van het gymnasium geïntroduceerd. Mijn speerpunten omvatten het bevorderen van 'leren leren' door mentoren, het verbeteren van de determinatie van leerlingen en de aansluiting met de bovenbouw van het vmbo via de Scholingsboulevard, en de voorbereiding van de invoering van het geprofileerde gymnasium.

- Auteur lesmethode Nectar

Als educatief auteur schrijf ik mee aan de derde editie van de biologiemethode Nectar voor de boeken voor havo en vwo leerjaar 4 en 5.

- Docent biologie en NLT, sectorleider exact Bataafs Lyceum, Hengelo

Als docent biologie en NLT, en sectorleider exact, heb ik een breed scala aan verantwoordelijkheden op het Bataafs Lyceum. Ik geef les aan zowel de onderbouw als de bovenbouw van mavo, havo, vwo en de masterclass voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, waarbij projectonderwijs een belangrijke rol speelt. Ik ben mentor van de bovenbouw vwo en lid van de werkgroepen Tweede Fase en Universum, en fungeer tevens als sectievoorzitter NLT.

Daarnaast organiseer en begeleid ik werkweken, biologiekampen en profielwerkstukken. In mijn rol als sectorleider exact heb ik bijgedragen aan het versterken van de samenwerking tussen de vakken wiskunde, natuurkunde, scheikunde, NLT, techniek en biologie, door regelmatig bijeenkomsten te organiseren. Mijn inzet is gericht op het vergroten van de samenhang en samenwerking tussen de verschillende vakken, wat de onderwijsontwikkeling binnen de secties ten goede komt.

- Hogeschooldocent biologie Windesheim, Zwolle

Als hogeschooldocent verzorg ik werkcolleges, hoorcolleges en practica aan zowel de voltijd als de duale studenten van de lerarenopleiding biologie. Het ontwikkelen van nieuw lesmateriaal en het begeleiden en beoordelen van studenten op hun stageschool behoren ook tot mijn takenpakket.

- Onderwijsassistent De Twijn en De Enkschool, Zwolle

Als onderwijsassistente voer ik lesondersteunende en leerlingbegeleidende taken uit bij kinderen met een auditieve en communicatieve beperking op De Enkschool en aan meervoudig gehandicapte kinderen en zeer moeilijk lerende kinderen op De Twijn.